Stworzyłem dwie kurtki inspirowane AKIRĄ.

Muszę przyznać, że bawiłem się nieziemsko.





Chciałbym powiedzieć, że dawno nie wypuściłem żadnego customu, ale to nie prawda. Regularnie dzielę się z Wami moimi projektami, ale jakoś tak od dłuższego czasu nie brałem na warsztat Alpha Industries - a przecież to świetna baza o czym wskazywałby projekt, który zrobiliśmy jako teal. w tym roku:

https://www.alphaindustries.eu/eu/discover/blog/alpha-industries-x-teal.-patryk-hardziej

https://www.alphaindustries.eu/eu/discover/blog/alpha-industries-x-teal.-aneta-klejnowska

https://www.alphaindustries.eu/eu/discover/blog/alpha-industries-x-teal.-krzysztof-gonciarz

I takie tam.


Z racji, że mamy rok 2019, a najntisy mają się... NIE! Od początku mijając lata 90te ogromnym łukiem.




Rok 1988 był rokiem przełomowym. To właśnie wtedy 6 różnych firm animacyjnych pod przewodnictwem Katsuhiro Ōtomo stworzyło film AKIRA. Niezależnie od fabuły (o tym za chwilę) produkcja ta była przełomowa dla całego gatunku anime i przyczyniła się bezpośrednio do spopularyzowania tego gatunku na świat. W tym samym roku wydana została manga składająca się z 6 tomów. 


Ja osobiście jestem turbo fanem tego tytułu. Wszystko się tu zgadza. Akira opowiada o członkach gangu motocyklowego w zniszczonym przez ogromnych rozmiarów bombę atomową Tokio. Nowe miasto, a raczej jego pozostałość nosi nazwę Neo-Tokyo. Co ciekawe historia Tetsuo i Kanedy rozgrywa się w 2019 roku... Yhym. Dlatego właśnie postanowiłem oddać hołd twórczości Katsuhiro Ōtomo i stworzyć dwa customy. Zanim do nich przejdę podrzucę jeszcze jedną ciekawostkę. Film ujrzał światło dzienne w 1988 roku nie? W jednym z dialogów pada informacja o tym, że w 2020 roku odbędzię się Olimpiada w Tokio. Intrygujące... 32 lata wcześniej nie było szans by było to ustalone z takim wyprzedzeniem.

Akira jest jednym z pierwszych tytułów zaliczanych do gatunku cyberpunku. A ja w to lubię grać bardzo. Tak samo jak w customy. Bazą do tworzenia jest kultowa MA-1 od Alpha Industries. To dobry chwilowy odpoczynek od ciężkich tkanin bawełnianych Carhartta na rzecz nylonu. 




AKIRA stała się inspiracją zarówno do powstania customów jak i całej sesji zdjęciowej im towarzyszącej. Pierwsza z kurtek - czarna - odnosi się bezpośrednio do Neo-Tokyo. Na piersi znajduje się słowo wstępu do Akiry. 



Na plecach znajdują się fragmenty anime przedstawiające Neo-Tokyo zamknięte w okręgu. Przez środek przechodzi napis NOMAD stworzony w klimacie logotypu Akiry.





Ostatnim smaczkiem, który znajduje się na obu kurtkach jest dodatkowa taśma, zaraz obok tej klasycznej "REMOVE BEFORE FLIGHT". Na tej znajduje się główne hasło widniejące często na grafikach z Kanedą "GOOD FOR HEALTH BAD FOR EDUCATION".




Drugi custom to także MA-1, lecz tym razem czerwona. Tutaj dominuje hasło NOMAD. Znajduje się zarówno na froncie kurtki jak i rękawach. W każdym z wypadków napisane po japońsku. 




Z tyłu z kolei ogromna grafika z jednej z finałowych scen mangi. Moc Akiry została uwloniona :)





No i sesja zdjęciowa. Tutaj mocno się odpaliliśmy. Za aparat chwyciłem ja (ajaaaaak), a wraz ze mną na planie moje crew. Przed obiektywem pojawiła się przeurocza Nilufar z agencji Uncover Models, okazjonalnie kilka betonowych bloczków oraz czarna Aprilla.



Moje crew to:


modelka - Nilufar Nazarova / Uncover Models
asystent fotografa - Pojman
stylistka - Marta Roszewska / teal.
MUA - Stella Duiwel
produkcja - Dawid Saratowicz
postprodukcja - Patrycja Gacka (Gacka ogarnie!)
studio - Aligator (dzięki Arek!)
no i za aparatem, pomysłem i puszczaniem muzy ze Spotify - ja, zulu kuki

Specjalne podziękowania dla firm, które użyczyły nam odzieży by zbudować te stylówki:
- Kangol (bludshop.com)
- DOOM 3K - link
- Mindout - link

Dzięki Stella i Nilu za to, że wpadłyście do studia w swoich Buffalo!

BIG UP Alpha Industries! Z Wami zawsze cool!

Jaram się gdy robię takie rzeczy.

.zulu kuki








0 komentarze:

Prześlij komentarz