Zacznijmy od tego, że od bardzo dawna zależało mi na tym, by pod szyldem kreatywnej marki jaką jest adidas Originals zrealizować warsztaty, w której produkt staje się płótnem dla kreatywnych ludzi. Okazało się, że marka myślała podobnie (globalnie) tworząc projekt P.O.D. System.
Okazało się, że tutaj w Polsce dzięki temu także jest przestrzeń na to, by przeprowadzić wydarzenie, w którym uczestnicy nie są jedynie odbioracami, ale stają w roli twórców.
W sobotę 25 sierpnia odbyła się impreza P.O.D. Creative Space sygnowana logotypami adidas Originals, społeczności Hypetalk oraz sklepu WS2. Zostałem zaproszony do tego projektu, by pomóc opracować koncepcję warsztatów, a następnie jako kurator (czy ktoś tam) przeprowadzić łącznie 10 grup warsztatowych z wielkim hasłem GREAT ALONE, BETTER TOGETHER za moimi plecami.
Schemat warsztatów wyglądał następująco:
Warsztaty podzielone były na dwie tury po 3 godziny każda. W trakcie każdej z tur na warsztatach spotykało się 5 grup (stolików), w których aktywnościom twórczym oddawało się po 5-6 uczestników z liderem grupy na czele. Na każdym stole czekała jedna para butów P.O.D.System oraz część narzędzi, notesy i szablony buta by móc nanosić swoje pomysły.
Reszta narzędzi, farb, materiałów inspiracyjnych i różnych bardziej lub mniej przydatnych przedmiotów znajdowała się na dodatkowym stanowisku.
Zadaniem każdej z grup było opracowanie koncepcji swojego modelu P.O.D.System a następnie z zebranych i stworzonych inspiracji stworzenie tablicy moodboardowej.
Po podjęciu konkretnych decyzji można było przystąpić do wdrażania projektu w życie. Każda grupa otrzymała białe P.O.D. by móc dokonać możliwie jak najwięcej modyfikacji. Poza sporą ilością materiałów oraz farbami na miejscu uczestnicy mieli do dyspozycji:
- tailor masterów - w składzie Cezary, Zuzia oraz Roberta, którzy pomagali rozpruwać buty, zszywać i doszywać elementy
- hafciarkę - przy której Adam pomagał realizować najróżniejsze pomyśly na hafty, w tym np. ludzika LEGO.
Gdy grupy zbliżaly się do kończenia swoich projektów, Roxy spotykała się z każdą z nich by dobrać odpowiednie stylizacje do projektów.
Ostatnim elementem warsztatów było opowiedzenie o swoim projekcie. I to był chyba najpiękniejszy moment warsztatów. Gdy osoby reprezentujące grupy zaczęły opowiadać o inspiracjach i idących za nimi modyfikacjach, wszystko poza świetną zabawą nabierało ogromnej wartości. Co najważniejsze pokazywało jak bardzo ludzie angażowali się w grupową pracę, a to właśnie tutaj było najważniejsze bo przecież BETTER TOGETHER.
Finalnie podczas każdej tury wraz z Pauliną Olender - Brand Manager marki adidas Originals wybieraliśmy grupę, która zrobiła na nas największe wrażenie. Wygrane grupy otrzymywały buty P.O.D. dla każdego z uczestników.
I to by było na tyle chyba. Projekt niesamowity. Najchętniej już jutro organizowałbym kolejne tego typu warsztaty i obserwował bacznie jak jeszcze do niedawna obcy sobie ludzie tworzą wspólnie niesamowite rzeczy.
Dzięki adidas Origianls za zaufanie i powierzenie mi tej niemałej roli. Doceniam.
Dzięki moja ekipo (Cezary, Zuzia, Roberta, Adam) za świetną pracę!
Dzięki Multirenowacja.pl za wsparcie i farby Tarrago! Szanuję!
.zulu kuki