Jaram się tym co działo się podczas P.O.D. Creative Space!

GREAT ALONE, BETTER TOGETHER






Zacznijmy od tego, że od bardzo dawna zależało mi na tym, by pod szyldem kreatywnej marki jaką jest adidas Originals zrealizować warsztaty, w której produkt staje się płótnem dla kreatywnych ludzi. Okazało się, że marka myślała podobnie (globalnie) tworząc projekt P.O.D. System.



Okazało się, że tutaj w Polsce dzięki temu także jest przestrzeń na to, by przeprowadzić wydarzenie, w którym uczestnicy nie są jedynie odbioracami, ale stają w roli twórców. 



W sobotę 25 sierpnia odbyła się impreza P.O.D. Creative Space sygnowana logotypami adidas Originals, społeczności Hypetalk oraz sklepu WS2. Zostałem zaproszony do tego projektu, by pomóc opracować koncepcję warsztatów, a następnie jako kurator (czy ktoś tam) przeprowadzić łącznie 10 grup warsztatowych z wielkim hasłem GREAT ALONE, BETTER TOGETHER za moimi plecami. 


Schemat warsztatów wyglądał następująco:

Warsztaty podzielone były na dwie tury po 3 godziny każda. W trakcie każdej z tur na warsztatach spotykało się 5 grup (stolików), w których aktywnościom twórczym oddawało się po 5-6 uczestników z liderem grupy na czele. Na każdym stole czekała jedna para butów P.O.D.System oraz część narzędzi, notesy i szablony buta by móc nanosić swoje pomysły.



Reszta narzędzi, farb, materiałów inspiracyjnych i różnych bardziej lub mniej przydatnych przedmiotów znajdowała się na dodatkowym stanowisku.




Zadaniem każdej z grup było opracowanie koncepcji swojego modelu P.O.D.System a następnie z zebranych i stworzonych inspiracji stworzenie tablicy moodboardowej.



Po podjęciu konkretnych decyzji można było przystąpić do wdrażania projektu w życie. Każda grupa otrzymała białe P.O.D. by móc dokonać możliwie jak najwięcej modyfikacji. Poza sporą ilością materiałów oraz farbami na miejscu uczestnicy mieli do dyspozycji:
- tailor masterów - w składzie Cezary, Zuzia oraz Roberta, którzy pomagali rozpruwać buty, zszywać i doszywać elementy
- hafciarkę - przy której Adam pomagał realizować najróżniejsze pomyśly na hafty, w tym np. ludzika LEGO.









Gdy grupy zbliżaly się do kończenia swoich projektów, Roxy spotykała się z każdą z nich by dobrać odpowiednie stylizacje do projektów. 

Ostatnim elementem warsztatów było opowiedzenie o swoim projekcie. I to był chyba najpiękniejszy moment warsztatów. Gdy osoby reprezentujące grupy zaczęły opowiadać o inspiracjach i idących za nimi modyfikacjach, wszystko poza świetną zabawą nabierało ogromnej wartości. Co najważniejsze pokazywało jak bardzo ludzie angażowali się w grupową pracę, a to właśnie tutaj było najważniejsze bo przecież BETTER TOGETHER.






Finalnie podczas każdej tury wraz z Pauliną Olender - Brand Manager marki adidas Originals wybieraliśmy grupę, która zrobiła na nas największe wrażenie. Wygrane grupy otrzymywały buty P.O.D. dla każdego z uczestników.

I to by było na tyle chyba. Projekt niesamowity. Najchętniej już jutro organizowałbym kolejne tego typu warsztaty i obserwował bacznie jak jeszcze do niedawna obcy sobie ludzie tworzą wspólnie niesamowite rzeczy.

Dzięki adidas Origianls za zaufanie i powierzenie mi tej niemałej roli. Doceniam.
Dzięki moja ekipo (Cezary, Zuzia, Roberta, Adam) za świetną pracę!
Dzięki Multirenowacja.pl za wsparcie i farby Tarrago! Szanuję!

.zulu kuki