Muzycy vs. marki sportowe - kto z kim i gdzie

Spokojnie. Nie musisz wyciągać sznurowadeł se swoich Superstarów.




Można wytykać dzisiejszym gwiazdom muzyki pop, że częściej promują buty niż nagrywają kawałki, ale c'mon - od kiedy RUN DMC pozwoliło sobie na kawałek "My Adidas" można wszystko. Prawdą jest to, że dzisiaj muzycy, szczególnie raperzy są tak mocnym nośnikiem informacji marketingowych, że marki sportowe najzwyczajniej w świecie ścigają się o to, kto z kim podpisze pierwszy. Nie będę tutaj szturchać tak oczywistych tematów jak Kanye West w adidasie czy Travis Scott w Jordan Brand. To już się dzieje od dawna. W ostatnim czasie za to pojawiły się inne ruchy i inne duże nazwiska pod szyldem dużych logotypów. I mówię tu o tych akcjach, których celem jest nie tyle wystąpienie w kampanii co sygnowany produkt.



Childish Gambino


O współpracy Glovera z adidasem było wiadomo już od momentu wypuszczenia mega klimatycznego klipu "Feel Like Summer". Chwilę po nim adidas wypuścił własny fragment.


Teraz wiadomo już jak dokładnie but będzie wyglądać w mniej animowanym świecie. Wersja modelu Nizza w wykonaniu Donalda Glovera bardzo mocno nawiązuje do kreskówkowego klimatu, w jakim została ogłoszona współpraca. 


Cholewka została stworzona z niewykończonego płótna - podobnie jak w pierwszym wydaniu modelu New York we współpracy marki adidas z Danielem Arshamem. Do tego malowane pasy i sznurowadła, w których mocno widać inspirace twórczością Joshua Vides. Data premiery jeszcze nie jest znana, ale już wiadomo, że to pewniak.



Beyonce


To jest mega ciekawa sytuacja. Beyonce podpisała kontrakt z marką adidas Originals. Efektem tej współpracy będą zarówno buty sygnowane przez artystkę jak i przerzucenie całego Ivy Park pod skrzydła adidasa. Myślę, że to może być mega owocna współpraca. Aczkolwiek Rihanna i Puma mocno podnieśli poprzeczkę swoimi dokonaniami na płaszczyźnie modowej. Nie łatwo będzie zrobić coś równie spektakularnego. Tak czy inaczej Beyonce ma ku temu bardzo mocne predyspozycje. Ciekawym jest jednak informacja o rozmowach, które artystka prowadziła przed adidasem. Podobno w tym samym czasie rozmowy toczyły się w zamkniętych pokojach w Under Armour i Reeboku. Dlaczego UA odpadło? Może hajs, nie wiem. Jednak w sieć poszło info, że Beyonce zrezygnowała ze współpracy z Reebokiem ponieważ w trakcie spotkania, na którym prezentowano jej strategię i zespół, nie było nikogo kto wywodziłby się z tego samego środowiska co artystka. To samo z kolorem skóry. No i rozlało się. Ciekawym jes to, że Reebok w sumie należy do adidasa więc totalnie coś nie gra w tej opowieści skoro z adidasem się podpisała. Reebok zaprzecza informacjom, kategoryzując je jako fałszywe. Taka ciekawostka.



J.Cole


To info jeszcze gorące. J.Cole podpisał się z Pumą. W jakimś stopniu jest to wynik bardzo głębokiego powiązania marki z wytwórnią ROC Nation należącą do Jay-Z. Co z tego wyjdzie? Miejmy nadzieje, że same dobre pary. Póki co nie pozostaje nic innego niż czekać.



A$AP Rocky


Na koniec ciekawostka. Głośno było o tym, że A$AP Rocky podpisał się z Under Armour, a wynikiem ich kontraktu są m.in. sygnowane buty. Produkt wyszedł. Było gorąco i... padło. Nie wiem czy zwracasz na to uwagę, ale A$AP Rocky w ogóle nie prezentuje się ani w swoich butach UA, ani jakichkolwiek innych produktach marki. Za to w innych kicksach firm konkurencyjnych nieustannie. Jak się okazało marka postanowiła po cichu zerwać umowę z artystą. Czy wynikało to z nie wywiązywania się z warunków umowy? Nie wiadomo. Z jakiegoś powodu tak się jednak stało.


To takie szybkie info. Można powidzieć, że przecinek na tablicy między WTB, a WTS na 350.

.zulu kuki


0 komentarze:

Prześlij komentarz